کانال افجان

کانال روستای افجان:

@afjan

https://telegram.me/Afjan

هر روزتان نوروز

اقتصاد مقاومتی در افجان چگونه تحقق می‌باید

همان‌گونه که می‌دانید موج فعالیت اقتصادی در بین بانوان روستا شکل‌گرفته است که بسیار امری پسندیده است. به‌عنوان نمونه سبزی خردکنی، سبزی خورشتی و آشی درست کردن، کافی‌نت، لوازم‌آرایشی بهداشتی فروشی، البسه فروشی، خرازی، کارگاه‌های دار قالی، آرایشگاه‌ها و ...

در همین راستا و در حمایت از صنایع و اقتصاد روستا به نظر نویسنده بهتر است اقداماتی دیگر هم سایر همشهریان گرامی انجام دهند. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که در افجان چهار باب قنادی وجود دارد انصاف نیست خرید گز و شیرینی خود را از شهرهای هم‌جوار تهیه کنیم. درصورتی‌که مغازه‌های افجان میوه‌های شب عید باکیفیت دارند انصاف نیست میوه خود را از جایی دیگر تهیه کنیم. این را بست بدهید به‌تمامی مایحتاج زندگی (گوشت، مرغ، ماهی، لباس، کفش لوازم صوتی تصویری، لوازم آشپزخانه و...). نودونه در صد از اقلام ورد نیاز زندگی روزمره در همین روستای کوچک یافت می‌شود.

عروس خانم‌ها و آقا دامادها وقتی داخل روستا آرایشگاه و پیرایشگاه و آتلیه و مزون لباس عروس و لوازم‌آرایشی و بهداشتی و غیره وجود دارد فقط و فقط به خاطر کلاس گذاشتن برای این امور به شهرهای مجاور نروید. اصلاً جدا از بحث اقتصاد مقاومتی بحث اسراف هم هست. تالار بزرگ روستا هم که در شرف افتتاح است.

موج بنفش به شهرستان ما هم رسید

بلاخره تدبیر و امید به شهرستان ما هم حمله کرد و در یک اقدام کاملا غیر جناحی ، با نزدیک شدن به انتخابات مجلس فرماندار بومی شهرستان تیران و کرون که اتفاقا همشهری خودمون بود با یک فرماندارمعتدل جایگزین شد و این اقدام به شائبه ها در مورد تحمل مدیران جناح مخالف توسط دولت تدبیر و امید پایان داد.(البته فکر کنم فقط فرماندار شهرستان کوچک ما از مدیران قبلی باقی مانده بود).برادران و خواهران عزیز شواهدی در دست است که بخشدار محترم جناب آقای صائبی و بخشدار اون یکی بخش جناب آقای امینی هم باید از بخشداری های خداحافظی کنند. البته من شخصاً اصلا و ابدا انتظار ندارم که بخشدارها هم بخاطر مسائل جناهی عوض شود ولی می شوند همانطور که فرماندار شد. کاش می شد به دکتر روحانی گفت که ما را بی خیال شو. ما اصلاً کاری به سیایت نداریم. تو راخدا دهیار مار ا عوض نکن.
در همین راستا نامه ای توسط فعال روستا به دهیار نوشته شد:
دهیار محترم شما هم بسیجی هستی و من خودم کارت بسیجت را دیدم. شما هم تا انتخابات فرصت دارید استعفای خودتان را به شورا که آنها هم بسیجی هستند و حتی یکیشان فرمانده پایگاه بوده و آنها هم قرار است عوض بشوند تقدیم بنمایید تا آنها به بخشدار محترم که قرار است چند روز آینده تودیع شود آن را ارئه بدهند و بخشدار به فرماندار که تازه معارفه شد ه و او هم . . .
و من ا.. توفیق

محفل نور با شهدا در روستای افجان برگذار شد

به گزارش ابراهیم به نقل از سفیر تیران و کرون:

 

شهدای افجان

خوبه پس زمینه موبایلتون شهدای افجان باشه. 

محفل نور با شهدا (بچه های اینترنتی افجان لطفا اطلاع رسانی کنید)

قدیما

شهید عباسعلی رمضانی

جهادگر جانباز حسین علی سلیمی